Ordinace Praha:    602 760 390 Ordinace Mělník:    602 209 989

První návštěva u nás zahrnuje vstupní prohlídku, odstranění plaku, zubního kamene a pigmentace, následuje instruktáž a sestavení individuálního plánu hygieny. Další kontrola je dle rizikových faktorů po zhruba 3 měsících, při správné hygieně pak stačí dvě návštěvy ročně.

Pravidelná dentální hygiena společně s preventivní prohlídkou a správným čištěním zubů je nejlepší prevencí vzniku zubního kazu a následných komplikací.

Dentální hygiena u nás znamená individuální přístup a důkladnost, nikoliv spěch. Na našeho pacienta máme při úvodní návštěvě vždy dost času, abychom důkladně vyčistili veškerý plak, pigmentace a zubní kámen. Naše instruktáž správného čištění zubů probíhá pomocí pomůcek, díky kterým uvidíte správnou metodu čištění a to přímo ve vašich ústech.

Rychle a efektivně se naučíte své zuby správně čistit. Odstraňování pigmentace ze zubů probíhá buď pískováním (nelze vždy použít) nebo leštěním hrubší pastou (šetrnější k zubům). V úvodní návštěvě zjistíme rizikové faktory pacienta a na jejich základě vytvoříme individuální plán hygieny. Dentální hygiena u nás je možná i pro dětské pacienty.

Ošetření dentální hygienistkou zahrnuje:

• Vstupní komplexní vyšetření (zjištění rodinné a osobní anamnézy, zjištění stavu chrupu a úrovně ústní hygieny, parodontologické vyšetření, zhodnocení stavu parodontu a měkkých tkání)
  • Stanovení léčebného plánu
  • Instruktáž ústní hygieny, její nácvik, doporučení vhodných pomůcek pro domácí péči
  • Odstranění zubního kamene ručními nástroji či ultrazvukem
  • Profesionální čištění a pískování zubů Air-Flow, odstranění pigmentací (skvrny od kávy, čaje, cigaret apod.) a leštění zubů – depurace
  • Léčba parodontózy
  • Lokální fluoridace zubů u dětí i dospělých
  • Ošetření citlivých krčků a klínovitých defektů
  • Pečetění fisur (preventivní výplně)
  • Bělení zubů

Parodontitida

Parodontitida je velice závažné onemocnění – zodpovědné za předčasnou ztrátu zubů, postihuje přibližně třetinu Čechů ve věku 35–40 let. V případě problémů s ní je třeba rychle jednat a neodkládat návštěvu zubního lékaře a zastavit zánět dásní ještě před tím, než zánět postihne kostěné zubní lůžko a závěsný aparát zubu.

Nebezpečí parodontitidy nespočívá pouze ve ztrátě zubů. Zdraví ústní dutiny je totiž úzce propojeno se zdravotním stavem celého organismu. Parodontitida bývá agresivnější u lidí s aterosklerózou, onemocněním srdce, plic nebo cukrovkou. Parodontóza je infekční onemocnění, a tak pacient může přenést bakterie, které ji způsobují, na své blízké. Základem tedy je dodržovat zásady ústní hygieny a zabránit přenosu kazotvorných bakterií.

Příznaky:

• Krvácení dásní
  • Tvorba parodontálních chobotů
  • Úbytek (resorpce) kosti
  • Viklavost a rozestupování zubů
  • Obnažování zubních krčků
  • Zápach z úst

Prvním krokem v léčbě parodontitidy je dentální hygiena, při které se vyčistí akutní zánět dásní způsobený zubním kamenem a plakem. Zde se také naučíte správné péči o vaše zuby – vysvětlí se správná technika čištění zubů a používání pomůcek pro prevenci dalších infekcí. V případě závažnějšího stavu provádíme hloubkové i chirurgické čištění parodontolických kapes v lokální anestezii. Ošetření se tak nemusíte určitě bát. Léčba je ovšem dlouhodobá záležitost a stav vývoje nemoci je třeba pravidelně kontrolovat v intervalech 3-4 měsíců.

Přehled příspěvků pojišťovny na dentální hygienu:

pdfADH_Pojistovny_prosinec_2021_V01.pdf

DiS. Kristýna Janko

dentální hygienistka

Praha: Po od 7 - 17 hodin, Pá od 7 - 14 hodin

telefonické objednávky přijímáme na cn: 602 760 390

Mělník: Ut, St, Ćt od 8 - 16 hodin

telefonické objednávky přijímáme na cn. 602 209 989

Zdravotní pojišťovny

Naše zubní klinika má uzavřené smlouvy se všemi zdravotními pojišťovnami.

• Všeobecná zdravotní pojišťovna
  • Česká průmyslová zdravotní pojišťovna